Миропільська територіальна громада
Житомирської області

Як виправити помилку у документі

Дата: 08.07.2019 11:55
Кількість переглядів: 940

Як виправити помилку у документі

 

Досить часто наші громадяни зіштовхуються з проблемою, коли в документах допущено помилку.

Найпоширенішими є помилки в особистих документах: паспортах, свідоцтвах про народження, трудових книжках, а також у правовстановлюючих документах: свідоцтвах про право власності тощо.

Розбіжність навіть у одній літері в написанні ім’я, по-батькові чи прізвищі може дуже ускладнити оформлення документів. 

Необхідність у виправленні помилки найчастіше виникає при оформленні спадщини.

Так, нотаріуси відмовляють у видачі свідоцтва про право на спадщину при виявленні помилок у правовстановлюючих документах.

Також необхідність у виправленні помилки виникає при реєстрації права власності на нерухомість в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

На сьогоднішній день існує два способи виправити помилки в документі:

1) Позасудовий (шляхом звернення до органу, що видав документ);

2) Судовий (шляхом встановлення належності правовстановлюючого документа конкретній особі).

У разі, якщо державна установа, яка видала цей документ, не може виправити допущену в ньому помилку, або така установа ліквідована, та/або архівні документи не збереглися, громадянин має право звернутися до суду їз заявою про встановлення факту належності правовстановлюючого документу.

При цьому, варто пам’ятати, що справи про встановлення факту належності особі паспорта, військового квитка, квитка про членство в об’єднанні громадян, а також свідоцтв, що їх видають органи державної реєстрації актів цивільного стану, судовому розгляду в окремому провадженні не підлягають.

Законодавство передбачає спрощений порядок розгляду таких заяв.

В  заяві, з якою особа звертається до суду, вона повинна вказати якими доказами підтверджується факт, що у правовстановлюючих документах було допущено помилку та обґрунтувати з яких причин неможливо виправити помилку в інший спосіб, окрім судового.

Встановлення факту належності документу має юридичне значення та тягне за собою юридичні наслідки, оскільки зумовлене необхідністю оформлення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

При розгляді справи суд встановлює належність особі правовстановлюючих документів, а не тотожність прізвища, імені, по батькові, неоднаково названих в різних документах, не присвоює чи залишає прізвище, ім’я, по-батькові. Судове рішення є підставою для оформлення майнових або особистих немайнових прав громадян. Судом лише встановлюється, що документ, виданий певній особі, в дійсності їй належить, але суд не вправі вносити виправлення у цей документ.

Якщо Ви або Ваші знайомі зіткнулися з правовими проблемами, пропонуємо звертатися за безоплатною правовою допомогою до Романівського бюро правової допомоги за адресою: смт. Романів, вул. С.Лялевича, 2 (4-й поверх, кім. 425), або телефонувати за номером 2-32-58.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь