Знай свої права: куди звертатися споживачу за захистом своїх прав?
Законодавство України захищає права споживачів, а куди саме потрібно звертатися за захистом своїх прав у різних випадках – читайте нижче:
- якщо продавець не використовує касовий апарат, то споживач може скаржитися до Державної податкової служби, яка сьогодні, попри запровадження воєнного стану, може проводити перевірки й накладати штрафи на субʼєктів господарювання;
- повідомити про маркування товару іноземною мовою, а не державною, як того вимагає законодавство, можна до Уповноваженого із захисту державної мови. Для цього на офіційному вебпорталі Уповноваженого є спеціальна форма;
- порушення у сфері фінансових послуг оскаржують до Національного банку України, а саме до Управління захисту прав споживачів фінансових послуг. Подати скаргу також можна онлайн;
- для надання консультацій і роз’яснень з приводу порушення прав споживачів при купівлі товарів, гарантійному ремонті та гарантійному обслуговуванні, наданні послуг – звертайтесь до Головного управління Держпродспоживслужби в Житомирській області (м.Житомир, вул.Юрія Вороного,55; тел 0412-43-1842, 0412-43-89-84)
Водночас зазначаємо, що для захисту своїх законних прав ви можете звернутись до суду. Відповідно до частини 3 статті 22 Закону України “Про захист прав споживачів” споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, що пов’язані з порушенням їх прав. Зараз це розповсюджений досвід у європейських країнах.
Суди працюють без обмеження їх функцій в умовах воєнного стану задля недопущення обмеження конституційного права особи на судовий захист. Відповідно до частини 2 статті 124 Конституції України юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі.
Інформаційне джерело: Головне управління Держспоживслужби у Житомирській області.