Миропільська територіальна громада
Житомирської області

Корисна інформація для платників податків

Дата: 07.02.2025 08:18
Кількість переглядів: 130

Фото без опису

Увага! Працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкових накладних

Головне управління ДПС у Житомирській області інформує, що з метою покращення обізнаності платників податку щодо причин зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання таблиці даних платника податку на додану вартість, відповідності/невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, роз’яснення алгоритму роботи СМ КОР розпочав роботу консультаційний центр з надання інформаційної підтримки кожному платнику податків.

В консультаційному центрі ви можете отримати: 

- консультаційну та методологічну допомогу з метою упередження зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування та включення до ризикових категорій;

-  вирішення нагальних питань, що стосуються прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, відповідність/невідповідність платника  податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Робота консультаційного центру буде здійснюватись за адресою: м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7 та за телефонами: (097) 001 18 57, (0412) 413 876, 0 800 505 521.

Крім того, в Головному управлінні ДПС у Житомирській області працює Комунікаційна податкова платформа. В межах її роботи фахівці податкової служби обов`язково Вам нададуть кваліфіковану відповідь або визначать зручний формат та час зустрічі. За бажанням це може бути як в форматі онлайн, так і офлайн. Для цього необхідно надіслати звернення на скриньку Комунікаційної податкової платформи: zt.ikc@tax.gov.ua.

В рамках Комунікаційної податкової платформи Ви завжди отримаєте зворотній зв’язок та інформаційну підтримку.  

 

Порядок подання платником податку таблиці даних платника податку на додану вартість

Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, що відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою.

Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку зупинення).

Згідно з п. 23 Порядку зупинення Таблиця подається платником податку в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).

Згідно з п. 13 Порядку у таблиці даних платника податку (далі - Таблиця) зазначаються:

- види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;

- коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;

- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.

Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.

Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 (наприклад: 02.40) до 14 символів.

Після подання Таблиці, надалі при складанні податкових накладних/розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДК мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці. Якщо в Таблиці коди будуть вказані на рівні 4 перших цифр, а в податковій накладній/розрахунку коригування - на рівні 12 цифр, то реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування може бути зупинена (наприклад, код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди).

Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.

Згідно з п. 14 Порядку Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.

Платник податків має право подати Таблицю без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Фото без опису

 

Декларування доходів: хто і в які терміни має подати декларацію

Триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року. Вона стартувала 1 січня 2025 року.

Граничні терміни подання декларації

До 1 травня року декларацію подають:

- громадяни, які отримали певний дохід і зобов’язані подати декларацію (наприклад: особи, які отримували іноземні доходи, доходи від відчуження корпоративних прав, доходи від задавання майна в оренду іншим фізичним особам, при отриманні спадщини (дарування) від осіб, які не є особами першого та другого ступеня споріднення тощо).

Якщо відсутня довідка від компетентного органу іншої країни про іноземні доходи та податки, сплачені закордоном – можна подати заяву до податкової за податковою адресою та перенести строк подання декларації до 31 грудня.

- ФОП, крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування;

- фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.

До 31 грудня року декларацію подають:

- фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку.

Окремі строки подання декларацій діють для таких категорій:

- ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування) мають подати декларацію протягом 20 календарних днів після місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.

Останнім базовим звітним періодом є період від дня, що настає після завершення попереднього звітного періоду, до кінця місяця, в якому підприємницьку діяльність припинено.

- Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання – подають декларацію не пізніше 60 календарних днів до виїзду.

Важливо! Якщо останній день подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то згідно з податковим законодавством, строк переноситься на перший робочий день.

Фото без опису

 

Звітність ПДФО та ЄСВ відтепер - щомісячна за новою формою!

Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, що з 2025 року податковий розрахунок з ПДФО та ЄСВ потрібно подавати щомісяця, а не щоквартально, як було раніше. Міністерство фінансів України затвердило нову форму податкового розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і оновило порядок її заповнення та подання.

Зміни стосуються всіх підприємств та фізичних осіб – підприємців, які виплачують доходи фізичним особам. 

Коли потрібно подавати звітність:

- до 10 лютого 2025 року звіти за IV квартал 2024 року подаються за старою формою;

- до 20 лютого 2025 року треба подати звіт за січень 2025 року за новою формою.

Нова форма звіту включає основний розрахунок і декілька додатків:

1. Додаток 1 – інформація про ЄСВ.

2. Додаток 4ДФ – відомості про доходи.

3. Додаток 5 – інформація про трудові відносини.

4. Додаток 6 – дані про спеціальний стаж.

Щомісячне подання звіту за новою формою сприятиме контролю за надходженнями до бюджету.

Фото без опису

 

Коли необхідно подавати до контролюючих органів витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки

Головне управління ДПС у Житомирській області зауважує, що у Податковому кодексі України пунктом 286.2 статті 286 визначено лише два випадки, коли платник податків подає до контролюючого органу витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме:

- при поданні першої декларації платником (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) та при затвердженні нової нормативної грошової оцінки землі.

З 1 січня 2025 року в дію введена поновлена нормативна грошова оцінка земель у багатьох населених пунктах Тернопільської області, де саме можна ознайомитися на субсайті ГУ ДПС в області за посиланням https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/863849.html

Зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для перегляду розміру орендної плати та земельного податку за земельні ділянки, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб.

Платникам орендної плати за землю необхідно звернутись в органи місцевого самоврядування для укладання додаткових угод, у зв’язку із зміною нормативно грошової оцінки.

Платникам земельного податку та орендної плати необхідно врахувати дану інформацію при складанні податкової звітності та платі за земельні ділянки комунальної власності. Для заповнення декларації з плати за землю на 2025 рік при обчисленні орендної плати та земельного податку необхідно застосовувати новий розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Подати заяву на отримання  витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку можна, наприклад, особисто у Центрі надання адміністративних послуг або через портал електронних сервісів Держгеокадастру.

Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь