Корисна інформація для платників податків
Увага! Працює консультаційний центр з питань зупинення реєстрації податкових накладних
Головне управління ДПС у Житомирській області інформує, що з метою покращення обізнаності платників податку щодо причин зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, подання таблиці даних платника податку на додану вартість, відповідності/невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку, роз’яснення алгоритму роботи СМ КОР розпочав роботу консультаційний центр з надання інформаційної підтримки кожному платнику податків.
В консультаційному центрі ви можете отримати:
- консультаційну та методологічну допомогу з метою упередження зупинки реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування та включення до ризикових категорій;
- вирішення нагальних питань, що стосуються прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Робота консультаційного центру буде здійснюватись за адресою: м. Житомир, вул. Юрка Тютюнника, 7 та за телефонами: (097) 001 18 57, (0412) 413 876, 0 800 505 521.
Крім того, в Головному управлінні ДПС у Житомирській області працює Комунікаційна податкова платформа. В межах її роботи фахівці податкової служби обов`язково Вам нададуть кваліфіковану відповідь або визначать зручний формат та час зустрічі. За бажанням це може бути як в форматі онлайн, так і офлайн. Для цього необхідно надіслати звернення на скриньку Комунікаційної податкової платформи: zt.ikc@tax.gov.ua.
В рамках Комунікаційної податкової платформи Ви завжди отримаєте зворотній зв’язок та інформаційну підтримку.
Порядок подання платником податку таблиці даних платника податку на додану вартість
Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, що відповідно до п. 12 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі – Порядок зупинення) платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку на додану вартість (далі – Таблиця) за встановленою формою.
Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку (п. 14 Порядку зупинення).
Згідно з п. 23 Порядку зупинення Таблиця подається платником податку в електронній формі технічними засобами електронних комунікацій з урахуванням вимог Законів України від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги», від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557 (в редакції наказу Міністерства фінансів України від 01.06.2020 № 261).
Згідно з п. 13 Порядку у таблиці даних платника податку (далі - Таблиця) зазначаються:
- види економічної діяльності відповідно до КВЕД ДК 009:2010;
- коди товарів згідно з УКТ ЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України;
- коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг ДК 016:2010 (далі - ДКПП), що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Одночасне заповнення граф щодо придбання (отримання) і постачання/надання товарів/послуг в одному рядку Таблиці не допускається.
Коди послуг згідно з ДКПП у Таблиці мають містити від 5 (наприклад: 02.40) до 14 символів.
Після подання Таблиці, надалі при складанні податкових накладних/розрахунків коригувань, коди товарів згідно з УКТ ЗЕД або коди послуг згідно з ДК мають вказуватися на рівні тих знаків (цифр), які зазначені в поданій Таблиці. Якщо в Таблиці коди будуть вказані на рівні 4 перших цифр, а в податковій накладній/розрахунку коригування - на рівні 12 цифр, то реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування може бути зупинена (наприклад, код «33.12» і код «33.12.24-00.00» не ідентичні і розуміються як різні коди).
Отримання попередньої оплати за товари, постачання яких ще не відбулося, не позбавляє платника податку права навести у Таблиці інформацію щодо товарів відносно яких вона отримана.
Згідно з п. 14 Порядку Таблиця подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Платник податків має право подати Таблицю без наявності факту зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Декларування доходів: хто і в які терміни має подати декларацію
Триває кампанія декларування громадянами доходів, отриманих протягом минулого року. Вона стартувала 1 січня 2025 року.
Граничні терміни подання декларації
До 1 травня року декларацію подають:
- громадяни, які отримали певний дохід і зобов’язані подати декларацію (наприклад: особи, які отримували іноземні доходи, доходи від відчуження корпоративних прав, доходи від задавання майна в оренду іншим фізичним особам, при отриманні спадщини (дарування) від осіб, які не є особами першого та другого ступеня споріднення тощо).
Якщо відсутня довідка від компетентного органу іншої країни про іноземні доходи та податки, сплачені закордоном – можна подати заяву до податкової за податковою адресою та перенести строк подання декларації до 31 грудня.
- ФОП, крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування;
- фізичні особи, які здійснюють незалежну професійну діяльність.
До 31 грудня року декларацію подають:
- фізичні особи, які заявляють право на податкову знижку.
Окремі строки подання декларацій діють для таких категорій:
- ФОП у разі припинення підприємницької діяльності (крім тих, хто перебуває на спрощеній системі оподаткування) мають подати декларацію протягом 20 календарних днів після місяця, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності.
Останнім базовим звітним періодом є період від дня, що настає після завершення попереднього звітного періоду, до кінця місяця, в якому підприємницьку діяльність припинено.
- Резиденти, які виїжджають за кордон на постійне місце проживання – подають декларацію не пізніше 60 календарних днів до виїзду.
Важливо! Якщо останній день подання податкової декларації припадає на вихідний або святковий день, то згідно з податковим законодавством, строк переноситься на перший робочий день.
Звітність ПДФО та ЄСВ відтепер - щомісячна за новою формою!
Головне управління ДПС у Житомирській області повідомляє, що з 2025 року податковий розрахунок з ПДФО та ЄСВ потрібно подавати щомісяця, а не щоквартально, як було раніше. Міністерство фінансів України затвердило нову форму податкового розрахунку сум податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і оновило порядок її заповнення та подання.
Зміни стосуються всіх підприємств та фізичних осіб – підприємців, які виплачують доходи фізичним особам.
Коли потрібно подавати звітність:
- до 10 лютого 2025 року звіти за IV квартал 2024 року подаються за старою формою;
- до 20 лютого 2025 року треба подати звіт за січень 2025 року за новою формою.
Нова форма звіту включає основний розрахунок і декілька додатків:
1. Додаток 1 – інформація про ЄСВ.
2. Додаток 4ДФ – відомості про доходи.
3. Додаток 5 – інформація про трудові відносини.
4. Додаток 6 – дані про спеціальний стаж.
Щомісячне подання звіту за новою формою сприятиме контролю за надходженнями до бюджету.
Коли необхідно подавати до контролюючих органів витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки
Головне управління ДПС у Житомирській області зауважує, що у Податковому кодексі України пунктом 286.2 статті 286 визначено лише два випадки, коли платник податків подає до контролюючого органу витяг із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, а саме:
- при поданні першої декларації платником (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) та при затвердженні нової нормативної грошової оцінки землі.
З 1 січня 2025 року в дію введена поновлена нормативна грошова оцінка земель у багатьох населених пунктах Тернопільської області, де саме можна ознайомитися на субсайті ГУ ДПС в області за посиланням https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/863849.html.
Зміна нормативної грошової оцінки земель є підставою для перегляду розміру орендної плати та земельного податку за земельні ділянки, що перебувають у власності чи користуванні фізичних та юридичних осіб.
Платникам орендної плати за землю необхідно звернутись в органи місцевого самоврядування для укладання додаткових угод, у зв’язку із зміною нормативно грошової оцінки.
Платникам земельного податку та орендної плати необхідно врахувати дану інформацію при складанні податкової звітності та платі за земельні ділянки комунальної власності. Для заповнення декларації з плати за землю на 2025 рік при обчисленні орендної плати та земельного податку необхідно застосовувати новий розмір нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Подати заяву на отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку можна, наприклад, особисто у Центрі надання адміністративних послуг або через портал електронних сервісів Держгеокадастру.
Платники плати за землю (крім фізичних осіб) самостійно обчислюють суму плати за землю щороку станом на 01 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають до відповідного контролюючого органу за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому ст. 46 Податкового кодексу України, з розбивкою річної суми рівними частками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов’язку подання щомісячних декларацій.