Миропільська територіальна громада
Житомирської області

Тиждень безпеки дорожнього руху

Дата: 06.05.2019 15:09
Кількість переглядів: 610

«Тиждень безпеки дорожнього руху»

З 06 по 12 травня 2019 року Україна приєднається до Глобального тижня безпеки дорожнього руху ООН (далі – Тиждень) під гаслом: «Лідерство в галузі безпеки дорожнього руху».

Тиждень безпеки дорожнього руху проходить  в Україні та світі у рамках  Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху 2011-2020 рр., проголошеного резолюцією Генеральної Асамблеї ООН №64/255 від 10.05.2010 р. Мета Глобального плану ООН на Десятиліття дій з безпеки дорожнього руху – скоротити втрати людських життів від ДТП шляхом активізації дій на регіональному, національному та глобальному рівнях.

Адже, за сьогоднішніх прогнозів, до 2030 року без вжиття невідкладних заходів дорожньо-транспортні пригоди можуть стати однією з п’яти провідних причин смертності людей у світі.

Заходи, що мають привернути увагу суспільства до надскладної ситуації з безпекою дорожнього руху, триватимуть за підтримки Всесвітньої організації охорони здоров'я, Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства інфраструктури України, Національної поліції України, різних відомств, державних і недержавних установ, бізнес-середовища та громадськості. 

За даними ВООЗ, дорожньо-транспортний травматизм лишається однією з найактуальніших проблем загалом у світі і в Україні зокрема. На жаль, на теренах нашої держави рівень смертності та травматизму внаслідок ДТП є одним із найвищих у європейському регіоні. ДТП – перша за поширеністю причина смерті молоді віком від 15 до 29 років та друга причина загибелі дітей віком від 5 до 14 років. Понад 43% загиблих є пішоходами й велосипедистами.

За офіційною статистикою Нацполіції, за 2018 рік в Україні сталося понад 150 тис. ДТП, у яких постраждали більше 30 тис. осіб та 3350 загинули. Внаслідок ДТП за 2018 рік потерпіло: дітей-пішоходів 1383 і 64  дитини загинули, травмовано 269 дітей-велосипедистів та 12 загинуло. У інших ДТП за участі дітей 2407 дітей травмовано, 100 загинуло.  За три місяці 2019 року по Україні зафіксовано 35 211 ДТП, в яких 604 особи загинули та 5 538 травмовано. 673 ДТП сталося за участі дітей, в яких 630 дітей травмовано та 23 загинуло.

Протягом 2018 року в Житомирській області зафіксовано 3740 ДТП, у яких 1158 осіб травмовано та 167 загинуло. Упродовж року сталося 164 ДТП, скоєних за участі дітей або ж з потерпілими дітьми (до 18 років). Загалом у 2018 році в Житомирській області в результаті ДТП загинули 8 дітей, 169 неповнолітніх отримали травми. Упродовж І кварталу 2019 року в області зафіксовано 854 ДТП, в яких 25 осіб загинуло  та 219 отримали травми різного ступеня важкості. Серед цих ДТП 25 сталося за участі дітей, у всіх у них травмовані діти.

Через дорожньо-транспортні пригоди Україна, за даними Світового банку, щорічно втрачає 5 млрд дол. на рік або 2,5% ВВП.

Велика  кількість  аварій є результатом не лише відсутності належної інфраструктури та доріг, але і комплексної системної роботи протягом багатьох років, спрямованої на зменшення ДТП, виховання дітей, розпочинаючи з  дитсадків, на нормах необхідності дотримання Правил дорожнього руху, відповідної культури водіїв та пішоходів на дорогах, (зокрема використання  жителями-світловідбивачів, шоломів, ременів та автокрісел).  Доведено, що використання паска безпеки на 45-50% знижує ризик смертності та травматизму серед водіїв та пасажирів на передньому сидінні і на 25 % – серед пасажирів на задньому сидінні. Разом з тим, лише 23% водіїв пристібають ремені безпеки, а дитячі крісла використовують лише для 12% дітей віком до 6 років, та майже ніколи для старших дітей. 

         Водіям радимо пам’ятати:

· Немає правил, справедливих для всіх умов руху. Крім того – за кермом завжди треба бути максимально обережним і уважним. Це допоможе вам уникнути багатьох небезпечних ситуацій.

· Їздіть зрозуміло для навколишніх! Намагайтеся керувати автомобілем так, щоб ваші дії ніколи не були несподіваними для інших водіїв і пішоходів.

· Коли поведінка іншого водія вам не дуже зрозуміла, знижуйте швидкість.

· Не будьте самовпевненими.

· Не можна водити автомобіль з розрахунку на те, що уникнути небезпеки вам

допоможуть вміння та розсудливість інших водіїв. Треба завжди самому бути готовим.

· Під час руху за іншим автомобілем намагайтеся передбачити дії його водія, щоб бути готовим до всіляких несподіванок.

Пильність і втома

· Небезпечна справа – рухатися без зупинок тривалий час, це притуплює увагу.

· Монотонна їзда має гіпнотичну дію. Час від часу змінюйте темп руху, зупиняйтесь для відпочинку.

· Уночі водій стомлюється швидше через напругу зору і підвищену увагу. Тому треба частіше зупинятися для відпочинку.

· Ніколи не керуйте автомобілем, якщо ви нездорові або почуваєте втому.

Пам’ятайте про гальма

· Вміле застосування гальма – найпереконливіше свідчення високої майстерності водія.

· Різке гальмування – вірний шлях до заносу і виходу автомобіля з-під контролю.

· Намагайтеся завжди дотримуватися такої дистанції, щоб гальмувати лише у крайньому випадку.

· Завжди перевіряйте роботу гальм, коли сідаєте за кермо автомобіля.

Безпечна швидкість

· Швидкість стає небезпечною , коли не відповідає умовам руху.

· Пам’ятай: чим вище швидкість, тим важче зупинити автомобіль.

· Будьте розсудливі у виборі швидкості. Вона завжди повинна бути такою, щоб гальмівний шлях не перевищував відстані видимості.

· Чим вища швидкість, тим менше часу виправити можливі помилки.

Пішоходам радимо пам’ятати:

1. Пішоходи повинні рухатися по чи тротуарах пішохідним доріжкам, а при їхній відсутності — по узбіччях. Пішоходи, що перевозять чи переносять громіздкі предмети, а також особи, що пересуваються в інвалідних колясках без двигуна, можуть рухатися по краї проїзної частини, якщо їхній рух по чи тротуарах узбіччям створює перешкоди для інших пішоходів.

При відсутності тротуарів, пішохідних чи доріжок узбіч, а також у випадку неможливості рухатися по них пішоходи можуть рухатися по велосипедній чи доріжці йти в один ряд по краї проїзної частини (на дорогах з розділовою смугою — по зовнішньому краї проїзної частини).

Поза населеними пунктами при русі по проїзній частині пішоходи повинні йти назустріч руху транспортних засобів. Особи, що пересуваються в інвалідних колясках без двигуна, що ведуть мотоцикл, мопед, велосипед, у цих випадках повинні випливати по ходу руху транспортних засобів.

2. Рух організованих піших колон по проїзній частині дозволяється тільки по напрямку руху транспортних засобів по правій стороні не більш ніж по чотирьох людини в ряд. Попереду і позад колони з лівої сторони повинні знаходитися супровідні з червоними прапорцями, а в темний час доби й в умовах недостатньої видимості — із включеними ліхтарями: попереду — білого кольору, позаду — червоного.

Групи дітей дозволяється водити тільки по тротуарах і пішохідних доріжках, а при їхній відсутності — і по узбіччях, але лише у світлий час доби і тільки в супроводі дорослих.

3. Пішоходи повинні перетинати проїзну частину по пішохідних переходах, у тому числі по підземним і надземної, а при їхній відсутності

— на перехрестях по лінії чи тротуарів узбіч.

При відсутності в зоні видимості чи переходу перехрестя дозволяється переходити дорогу під прямим кутом до краю проїзної частини на ділянках без розділової смуги й огороджень там, де вона добре проглядається в обидва боки.

4. У місцях, де рух регулюється, пішоходи повинні керуватися сигналами чи регулювальника пішохідного світлофора, а при його відсутності — транспортного світлофора.

5. На нерегульованих пішохідних переходах пішоходи- можуть виходити на проїзну частину після того, як оцінять відстань до транспортних засобів, що наближаються, їхня швидкість і переконаються, що перехід буде для них безпечний. При перетинанні проїзної частини поза пішохідним переходом пішоходи, крім того, не повинні створювати перешкод для руху транспортних засобів і виходити через транспортний засіб, що коштує, чи іншої перешкоди, що обмежує оглядовість, не переконавши у відсутності транспортних засобів, що наближаються.

6. Вийшовши на проїзну частину, пішоходи не повинні чи затримуватися зупинятися, якщо це не зв'язано з забезпеченням безпеки руху. Пішоходи, що не встигли закінчити перехід, повинні зупинитися на лінії, що розділяє транспортні потоки протилежних напрямків. Продовжувати перехід можна, лише переконавши в безпеці подальшого руху і з урахуванням сигналу світлофора (регулювальника).

7. При наближенні транспортних засобів із включеними проблесковым маячком синього чи кольору маячками синього і червоного кольорів і спеціальним звуковим сигналом пішоходи зобов'язані утриматися від переходу проїзної частини, а повинні уступити дорогу, що знаходяться на ній, цим транспортним засобам і негайно звільнити проїзну частину.

8. Очікувати маршрутний транспортний засіб і таксі дозволяється тільки на піднятих над проїзною частиною посадкових площадках, а при їхній відсутності — на чи тротуарі узбіччі.

На зупинних пунктах, не обладнаних піднятими посадковими площадками, дозволяється виходити на проїзну частину для посадки в транспортний засіб лише після його зупинки. Після висадження необхідно, не затримуючи, звільнити проїзну частину.

 

Фото без опису


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь